Τρόποι βελτίωσης της γονιμότητας

Είναι αποδεδειγμένο ότι κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής και της γυναίκας και του άνδρα αυξάνουν την πιθανότητα φυσικής  σύλληψης και απόκτησης ενός υγιούς παιδιού

  • Διακοπή του καπνίσματος.
  • Το κάπνισμα επηρεάζει δυσμενώς  την ποιότητα και την ποσότητα των ωαρίων στις ωοθήκες. Αυξάνει την πιθανότητα αποβολής και εξωμητρίου κύησης.
  • Διατηρήστε φυσιολογικό το βάρος του σώματος σας.
  • Με σωστή διατροφή και άσκηση (προσοχή όχι πολύ έντονη) φροντίστε ο δείκτης μάζας του σώματος (ΒΜΙ) να είναι μεταξύ 18-25. Τα παραπάνω κιλά ή το υπερβολικό αδυνάτισμα και η υπερβολική άσκηση , επηρεάζουν την ισορροπία του ορμονικού περιβάλλοντος προκαλώντας πολλές φορές ανωθυλλακιορρηξία και προβλήματα στην ομαλή έκβαση μιας εγκυμοσύνης.
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση ροφημάτων καφέ.
  • Συστήνετε η κατανάλωση ως 200 mg καφεΐνης την ημέρα , δηλαδή ως 1-2 κούπες καφέ την ημέρα.
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ.
  • Διακοπή του καπνίσματος.
  • Το κάπνισμα επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα και τη συγκέντρωση των σπερματοζωαρίων και μπορεί να προκαλέσει στυτική δυσλειτουργία.
  • Χάστε το περιττό βάρος.
  • Αυτό μπορεί να βελτιώσει και τη συγκέντρωση και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων του σπέρματος.
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ.
  • Το υπερβολικό αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα της τεστοστερόνης, βλάπτοντας έτσι τα σπερματοζωάρια και τη λίμπιντο.
  • Προσοχή στη λήψη φαρμάκων.
  • Κάποια φάρμακα (π.χ. αντιυπερτασικά, αναβολικά στεροειδή) μπορεί να επηρεάσουν τη γονιμότητα του άνδρα.
  • Αποφύγετε την έκθεση σε αυξημένη θερμοκρασία της περιοχής του οσχέου.
  • Παλιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η υψηλή θερμοκρασία επηρεάζει τη σπερματογένεση. Καλό είναι να αποφεύγονται η σάουνα, τα στενά εσώρουχα, η χρήση του λάπτοπ πάνω στην κοιλιά κτλ.
  • Εντοπίστε, ελέγξτε και ρυθμίστε το άγχος σας. Κάποιος βαθμός άγχους είναι φυσιολογικός. Οι ανεπιτυχείς προσπάθειες για εγκυμοσύνη και οι προγραμματισμένες επαφές ώστε να αξιοποιηθούν οι γόνιμες μέρες προκαλούν επιπλέον ανησυχία, στεναχώρια, άγχος  και μπορεί να οδηγήσουν σε σεξουαλική δυσλειτουργία.
  • Προσπαθήστε να χαλαρώσετε: γυμναστική, περίπατοι και άλλες δραστηριότητες ίσως βελτιώσουν την κατάσταση.
  • Μερικές φορές η ψυχολογική υποστήριξη του ζευγαριού από ειδικό σύμβουλο μπορεί πραγματικά να βοηθήσει.